Demonstrație logică și legică, bazată pe logica polițienească elementară, privind nevinovăția totală a generalului cu patru stele, profesor doctor neacademician Gabriel Oprea, în cazul accidentului din seara spre noaptea zilei de 20.10.2015
Scurt istoric
Coloanele oficiale au apărut în circulația rutieră ca urmare a necesității omului oficial (sau oficialitate cum i se mai spune) de a se deplasa în traficul rutier mai repede decât omul neoficial, denumit uneori și omul simplu (dacă este un singur individ) sau populație (popular pulime) dacă mai mulți oameni simpli se află angrenați în grupuri mai mari de o persoană (adică într-o stare gregară de agregare a populație)
Ca un spirit de glumă polițienească rutieră dăm un exemplu din istoria arhitecturii. Coloanele oficiale grecești erau coloanele dorice pe continent și coloanele ionice în insule în secolele VII și VI B.C. (înainte de Hristos adică). Dar în secolul IV î.e.n ( dacă nu dorim să ne referim la religie, îi spunem înaintea erei noastre) coloanele oficiale au devenit coloanele corintice, deci cea mai nouă coloană oficială din punct de vedere temporal este coloana oficială.
În continuare vom demonstra că dacă coloana generalului Oprea era oficială, avea tot dreptul s-o aibă și dacă era neoficială, mai mult ca sigur nu era nici coloană,desi nu se deplasa cu ea.
1.Postulat. În practica Poliției rutiere române orice coloană oficială este oficială numai până când apare pe șosea o altă coloană oficială, mai mare în grad. Coloana oficială cu gradul mai mic devine automat coloană neoficială.
Practic, întrucât prin București se deplasa aproximativ în același timp și coloana președintelui Iohannis, aceasta devenise automat coloana oficială, coloana Ministrului de interne fiind o simplă înșiruire de vehicule rutiere între semafoare
2. În timp de pace, gradul coloanei oficiale e stabilit de funcția demnitarului cu rangul cel mai mare. ( Ex. coloana primului ministru Ponta are rangul de premier, numai dacă premierul se află într-o limuzină din coloană. Dacă nu, coloana are rang de vice prim ministru sau ministru sau secretar de stat sau cine-i pe-acolo ) . Ea rămâne totuși coloană oficială (așa cum ambulanța rămâne ambulanță- ori are pacient înăuntru, ori n-are) . Deci cu o expresie populară din armată – funcția doboară gradul.
Practic funcția de ministru dobora gradul de general, deci coloana poate fi considerată ca fiind coloana oficială a premierului Ponta, din care premierul lipsea, deci ar trebui să-și dea demisia Victor Ponta, în cel mai rău caz.
3. În timp de război, gradul coloanei oficiale este dat de gradul celui mai mare general aflat în coloană. ( În cazul României, cel mai mare rang din Armată îl are domnul general Gabriel Oprea, dacă se ține cont de faptul că practic el nici nu este militar )
Practic, cele mai apropiate războaie fiind în Ucraina și Siria, întrucât generalul Oprea nu se deplasa nici spre Ucraina, nici spre Siria, rezultă că el nu era în război, deci nu era nici în coloană oficială
4. La întâlnirea a două coloane oficiale în intersecție are prioritate coloana oficială mai mare în grad. Dacă nu se poate stabili rapid gradul coloanei, are prioritate coloana oficială care se deplasează cu viteza cea mai mare.
Practic, accidentul nu s-a petrecut în intersecție, deci generalul Oprea n-are nici o legătură cu el, deplasându-se cu viteză mică
5. O coloană este oficială atât timp cât se deplasează de la Birou (oficiu) spre altă destinație ( restaurant, bar, club, bordel). La deplasarea înapoi spre Birou (oficiu ) coloana oficială devine escortă, termen evitat de Poliția rutieră ca să nu se înțeleagă că ministrul de Interne circulă cu o persoană de sex feminin care îi oferă servicii sexuale contracost.
Practic, în cazul generalului Oprea avem de-a face cu o mașină particulară care mergea în spatele unei motociclete și în fața unui autoturism sau invers, ambele aparținând Poliției Rutiere
6. Lungimea unei coloane oficiale nu poate depăși distanța dintre punctul de plecare al coloanei și destinație. – Exemplu : Dacă demnitarul pleacă de la Cotroceni la Piața Victoriei, o lungime de bun simț a coloanei este de maxim pînă la Piața Matache
Lungimea înșiruirii de vehicule rutiere având maxim 20 de metri, aceasta e o dovadă a bunului simț notoriu, exhibat de generalul Gabriel Oprea cu orice ocazie
În concluzie, așa zisa coloană oficială a ministrului de Interne era o simplă înșiruire de vehicule rutiere, deci nici nu era coloană, nici măcar escortă, deci ministrul avea tot dreptul să se deplaseze cu ea. Ca să nu mai vorbim că nici nu se deplasa cu ea, ci independent. Mai mult, în cazul în care era totuși coloană oficială, ceea ce nu era, la fel, avea tot dreptul să se deplaseze cu ea .
Semnează :
Un grup de doctoranzi în Logica Rutieră de la Academia Naţională de Informaţii „Mihai Viteazul”
a fost doar o intamplare nefericita..vinovati sau nevinovati , nu stiu cine si in ce masura…dar nici nu cred ca vom afla prea curand..
Foarte bun articolul ! Macar am inteles cum si de ce a murit bietul motociclist ca in media nu te poti increde…La obiect si comentariile. Sau nu ? Atat ca vaporenii zic ” Vant din pupa ! ”
Avand oarece timp liber am studiat in afara de continutul filozofic al dezbaterii si materialul fotografic inclus in articolul de baza. Si cred ca am gasit o alternativa mai putin tendentioasa decat comentariile facute pana acum de catre distinsii colegi de postaceala si de catre subsemnatul. Vazand ca toate masinile din coloana sunt negre m-am gandit ca poate nu mergeau la vreo carciuma distinsa ori la fete (de buna conditie) ci la un cimitir, pentru inmormantarea cu pompa si alai a sperantelor noastre intr-un parlament si un guvern mai putin hotarate sa nu-i lase domnisoarei Kovesi timp de maritis !
Aici se impune un postulat: cu cât e mai scurtă, cu atât e mai lungă coloana.
Axioma: rangul este invers proportional cu ranga.
Perfect exprimat.
Acum că sunt lămurită până în străfundul șirei spinării , cum pot afla numărul de telefon oficial ( sau neoficial sau semioficial) la care pot solicita și eu o coloană sau escortă pentru dimineața la 7.30, când duc copchilu’ la școală ? Nu de alta da’ fac 4 km în 40 de minute și-i supărător în ceea ce privește consumul oficial de benzină (neoficial pentru urechile lui bărbatu-meu) si n-am salariu mediu de 500 euro/lună cum zice baciu Tiriac (btw să-mi sugă și el si jeneralu’ pedala de ambreiaj care cârâie de când a început școala). Rog oficialitațile sau neoficialitățile să-l afișeze alaturi de numerele 112 și cel de la protecția consumatorului , posibil pe toate gardurile , zidurile și vitrinele disponibile. Mulțumesc anticipat.
Secretul este ca escortele sau coloanele sau persoanele multi-răs-milionare să fie puține. Păi unde am ajunge dacă am avea toți bani ca Țiriac sau coloane oficiale ca Oprea ?
Probabil pe autostrada Bucuresti – Saturn. Patru benzi pe sens.
Nu să fie puţine, să fie scurte ; Unde am ajunge ? Păi am ajunge la reumatolog, sau la neurochirurg, cu dureri de şale. D-aia au murit şi dinozaurii, că aveau coloana prea lungă.
Bazandu-ne pe concluzii, putem completa cu explicatii (fara a cadea, sper, in derizoriu): daca asa zisa coloana a ministrului de interne era o simpla insiruire de vehicule rutiere, care se deplasau practic independent, inseamna ca cei din fata sau spatele ministrului faceau acte de caritate in nume propriu primul din sir asumandu-si prieteneste (in functie de buletinul meteo) rolul de prora Maier. QED din realitatea tragica a evenimentului. Datorita acestui fapt nu a mai fost nevoie de multumiri si condoleante.
Bunul simț notoriu este întotdeauna doborât de nebunul simț motoriu.Asta era.
E bună de minima zilei asta
stimabile,realmente m-am pierdut in meandrele concretului. este pe modelul incongruentei fenomenologice si retrospectiv cromatice….!!!
Stimabile,s-avem pardon….era ,,introspectiv cromatice” si nu ,,retrospectiv cromatice”……iar pe caldura aia,ce sa mai vorbim !
Argumentatie cocompleta si corecta, stilul sobru al unei abordari stiintifice… De unde vine risul de neoprit? Pai, exact asta e secretul de fabricatie. Vint bun la pupa, vere!
Mă țin de catarg, vere Liviu !
Lipsește aghiotantul din peisaj, însă el nu lipsea din mașină, limuzină, coloană oficială sau nu. Întrebare: ce sex are aghiotantul generalului Oprea? Dacă e de sex feminin (popular femenin) excludem din start varianta că acesta se deplasa de la punctul A (Birou) spre punctul B (Bordel). Avantaj el.
Și dacă era de sex femenin, de ce nu se putea duce la bordel ? Ce, dacă ai mâncare acasă sau în mașină nu mai mergi la restaurant ? Oricum, e o situație ipotenuzică și ipocatetică , generalul n-ar face așa ceva.
Generalul nu se duce la bordel, că e ipohondru. Ipochimenul ştie că blenoragia e ipocrită, fincă bordelul o dă, dar bărbaţii o fac. De-aia şi coloana : o maşină cu mâncare – să nu facă ipoglicemie, una cu aghiotanta, că ipopotamul nu-ncape-n aceeaşi maşină cu numita, vreo câteva maşini de umplutură ca să fie, direcţia de la vreo ipotetică instituţie a statului, via ipodrom, către alta. Diversiune de până şi pe Ipocrate îl doare capul. Anyone for tennis ?
Dacă aghiotantul e de sex feminin, atunci generalul are o singură destinaţie: punctul G.
Postulatul e gresit. Coloana oficiala cu grad mai mic care intersecteaza o coloana oficiala cu grad mai mare ramâne coloana oficiala, dar trebuie sa bata pas de defilare. De unde gropile.
Concluzie logica:
O coloana oficiala de orice rang nu se poate (nu are dreptul) deplasa intr-un loc care nu exista.
Daca aceasta coloana oficiala ori semioficiala ori neoficiala se putea deplasa si la un bordel (deci bordeluri exista), atunci pot sa aflu si eu adresa unui bordel din Bucuresti ?
Multumiri anticipate !
rush
Sunt și metode mai simple să găsești o adresă de bordel decât s-o ceri din documentele oficiale
Simplu dar fara nici o garantie de calitate. Daca ai cumparat cartofi stricati de pe strada nu poti trage pe nimeni la raspundere, dar daca ai bonul de la supermarket poti face scandal. Tot asa si cu bordelul: daca te duci unde te sfatuieste un sofer de taxi poti ramane si fara bani si cu muschii inflamati, dar daca mergi pe filiera lui Negoita (de exemplu) ai o oarecare garantie ca poate nu patesti nimic !
N-am știut că Negoiță are filieră. De fapt, dacă nu-i unul din cei doi primari cu același nume sau fratele celui de-acum nici nu știu cine e Negoiță
Nu inteleg ce amestec are filiera aici, ca mie postul imi pare mai degraba despre tarod. Si nu la postul Craciunului ma refer, fireste.
Eu nu inteleg:daca mergea sa se dea in barci ,de ce avea nevoie de motociclete?
Pentru prestanță ? Motocicletele sunt sexy
Foarte frumos explicat. Argumentat. Acum este totul extrem de clar.
Dacă recurgi la metodă n-are cum să nu fie clar