Să zic așa, într-un moment mai de respiro la stână am fost impresionat psihologic de felul în care românii îi apreciază pe aristocrații străini, în vreme ce pentru ai lor nu au decât cuvinte de ocară. Că tocmai văzusem pe Facebook cum s-a mișcat la culme opinia publică de noblețea ireproșabilă a prințului Charles la recepția reproșabilă a președintelui Iohannis.
Ca o observație empirică asupra societății moderne: regii, prinții, ducesele, marchijii, conții și alte categorii de persoane asimilate aristocrației sunt personaje anacronice numai pînă în momentul în care una din ele te bagă cumva în seamă sau gen. Și-atunci mi-a intrat psihicul fără voia mea în brainstorming de creație publicitară și când am ieșit cu chiu cu vai de acolo, aveam deja o idee clară în cap care ar putea revoluționa copywriting-ul.
Dacă vrei o reclamă irezistibilă la un detergent de scos pete, dai două cadre la o întâlnire privată dintre prințul Charles și Ion Cristoiu. Mai exact, cum își fac ei un selfie cu noul telefon Samsung Galaxy S8. Stai cu camera pe partea de sub bust a maestrului și imediat după ce vezi cum i se înmoaie pantalonii de emoție, prezinți un stop cadru cu noul detergent Ariel Regal, care scoate cele mai rezistente pete.
Și bagi sloganul la final : Ariel Regal, scoate pete mai rezistente decât convingerile.
Note de auto-brainstorming :
- Argumente Pro: Dacă Samsung se codește să scoată banul la cobrenduială, îi ameninți că pui la selfiul cu prințul Charles un Iphone 7s, în locul lui Galaxy S8. Dacă nici Apple nu pune botul, te duci la Huawei, că ei aproape sigur se bagă.
- Argumente Contra – E posibil să fie greu să-i convingi pe Procter și Gamble să scoată un detergent nou, cu numele Ariel Regal, numai ca am eu reclama gata facuta.
- argument pro în Contra – Ar fi prioritate mondială și comercială să se facă întâi reclama la ceva și abia după aceea produsul
- argument Contra în pro -Cel mai greu mi se pare cum să-l convingi pe prințul Charles să se facă de căcat. Maestrul Cristoiu e rutinat pe asta, gen.
Titi Smeureac, cioban freelancer
Copywriter wannabe
Te-ai săturat de bucăți de texte și vrei să citești ceva cu cap și coadă ? Cumpără o carte. Are cap, are coadă și e plină de umor. Apasă aici
Și vezi mai departe ce faci.
Ne mai putem gândi și la o reclamă la conserva de crap, având în vedere că maestrul Cristoiu se mișcă printre opinii de presă ca crapul în apă și,mai ales ce înseamnă cuvântul respectiv (crap) în Engleză…
După aia ,băgăm și detergentul,dacă mai e nevoie,ăla care are reclama cu enumerare pe trei degete, unde păstrăm doar pe cel din mijloc.
cine știe reclame cunoaște, domnule Cristinele
Imi place cum va complimentati voi cei doi oameni de baza din „DIVERTIS”.De ce nu iesiti mai in fata?Sa cred ca va temeti mi-ar fi imposibil.Sincer.
Când vom găsi argumente pro în Pro și contra în Contra, atunci sigur vom fi în România advertisingului bine făcut.
Întâi le căutăm și vedem ce facem dacă nu le găsim.